20 listopada 2017

Tomy archiwalne

„Sztuka i Kultura”, tom 5, 2017/2018

Anna Błażejewska, Gotycka rzeźba Ukrzyżowanego Chrystusa ze Starogardu Gdańskiego, s. 9-52 [PDF]

Jacek Tylicki, „Królowa Saby przed Salomonem”, nieznane malowidło Stephana Kesslera w Muzeum Narodowym w Warszawie, s. 53-71 [PDF]

Justyna Kowalczyk, Wyposażenie pojezuickiego kościoła pw. św. Franciszka Ksawerego w Grudziądzu jako przykład maniery chinoiserie, s. 73-107 [PDF]

Jakub Sito, Z dziejów budowy pałacu Przebendowskich w Warszawie, s. 109-140 [PDF]

Mirosława Sobczyńska-Szczepańska, Obrazy Adoracja Świętej Trójcy przez śś. Jana de Matha i Feliksa de Valois oraz Św. Juda Tadeusz – zapomniane dzieła Tadeusza Kuntzego, s. 141-157 [PDF]

Ryszard Mączyński, Zawadzki i Kamsetzer – dowód przyjaźni i współpracy architektów. Rozważania o warszawskich pałacach Tyszkiewiczów i Raczyńskich, s. 159-220 [PDF]

Ewa Mostowicz-Kapciak, Szkicowniki malarza Marcina Zaleskiego, s. 221-286 [PDF]

Ewa Letkiewicz, Nurt historyzmu w dziewiętnastowiecznej biżuterii europejskiej, s. 287-313 [PDF]

Jan Wiktor Sienkiewicz, Ciało natury – natura ciała. Jakub Godziszewski. Malarstwo, s. 315-347 [PDF]

Przemysław Waszak, Rozwojowe ciągi formalno-ideowe w ramach konstrukcji czasu artystycznego George’a Kublera, s. 349-366 [PDF]

Nota o Autorach, s. 367-368 [PDF]

„Sztuka i Kultura”, tom 4, 2016

Magdalena Maciudzińska-Kamczycka, „Cud purimowy” z Dura Europos. Reprezentacja „Księgi Estery” w antycznej sztuce żydowskiej, s. 9-25 [PDF]

Elżbieta Pilecka, Geneza formy architektonicznej kościoła Mariackiego w Gdańsku – późnogotyckiej świątyni Rady Głównego Miasta, s. 27-82 [PDF]

Katarzyna Krupska, Bartłomiej Łyczak, Od mistrza cechowego do partacza. Życie i twórczość artystyczna toruńskiego malarza Heinricha Christiana Sernera, s. 83-103 [PDF]

Przemysław Waszak, Późnobarokowy sobór św. Mikołaja w Sankt Petersburgu, dzieło Sawwy Iwanowicza Czewakińskiego na styku epok, s. 105-128 [PDF]

Ryszard Mączyński, „Got do Arkadii potrzebny”. Rozważania o nurcie neogotyckim w polskiej architekturze doby klasycyzmu, s. 129-199 [PDF]

Monika Stecyk, Empirowe tapety z pałacu w Walewicach, s. 201-215 [PDF]

Anna Rudek-Śmiechowska, Dni ciepłe i dni deszczowe. Przyczynek do studiów nad tematem: emigracja w świetle wypowiedzi artystów, s. 217-242 [PDF]

Jan Wiktor Sienkiewicz, Witold Urbanowicz. Polski pallotyn-artysta w Paryżu, s. 243-266 [PDF]

Sebastian Dudzik, Sztuka i rytuały. Koji Kamoji i jego wizje nieskończoności, s. 267-312 [PDF]

Łukasz Kędziora, Jak wykorzystywać okulografię w muzeum – przyczynek do dyskusji, s. 313-339 [PDF]

Nota o Autorach, s. 341-342 [PDF]

„Sztuka i Kultura”, tom 3, 2015

Monika Stecyk, Obraz „Dafnis i Chloe” Parisa Bordona. Mitologia i erotyka, s. 7–19 [PDF]

Arkadiusz Wagner, Z badań nad oddziaływaniem grafik Albrechta Dürera na zdobnictwo introligatorskie – renesansowa oprawa z Biblioteki Uniwersyteckiej w Poznaniu, s. 21–33 [PDF]

Justyna Kowalczyk, Malowidło „Św. Jan Chrzciciel w pejzażu” z Muzeum w Krośniewicach, s. 35–39 [PDF]

Jacek Tylicki, Malowidła artysty gdańskiego Johanna Kriega w Pelplinie, s. 41-85 [PDF]

Aleksander Smoliński, Buczacka figura św. Jana Nepomucena autorstwa Jana Jerzego Pinsla, s. 87–112 [PDF]

Ryszard Mączyński, Pałac w Walewicach i pałac w Małej Wsi, czyli rozważania o tym, jak w opinii potomnych uczeń zawłaszczył dzieła swego mistrza: Stanisława Zawadzkiego, s. 113–242 [PDF]

Emilia Ziółkowska, Warszawski pałac Badeniego, s. 243–325 [PDF]

Oleh Rudenko, Niespełnione marzenia Jana Bołoza Antoniewicza, s. 327–376 [PDF]

Samuela Słoń, Nowy paradygmat chaosu w życiu i twórczości Andrzeja Urbanowicza, s. 377–399 [PDF]

Nota o Autorach, s. 401–402 [PDF]

„Sztuka i Kultura”, tom 2, 2014

Magdalena Maciudzińska-Kamczycka, Od Becalela do Marianosa i Haniny – obraz artysty w antycznej tradycji żydowskiej, s. 746. [PDF]

Przemysław Waszak, Gotyckie „krucyfiksy obejmujące” i ich snycerskie przykłady z Würzburga, Suhl-Heinrichs i Helmstedt, s. 4780. [PDF]

Bartłomiej Łyczak, Nieznany epizod z życia architekta Pompea Ferrariego, związany z odbudową Torunia po oblężeniu 1703 roku, s. 81106. [PDF]

Katarzyna Krupska, Srebrne plakietki wotywne z warsztatu toruńskiego złotnika Jana Letyńskiego, s. 107144. [PDF]

Ryszard Mączyński, Spór Hilarego Szpilowskiego ze Stanisławem Zawadzkim o zasady sztuki architektonicznej przy wznoszeniu koszar w Kamieńcu Podolskim, s. 145278. [PDF]

Teresa Tylicka, Rysunki Johanna Christiana Schreibera – toruńskiego artysty amatora z XVIII wieku, s. 279308. [PDF]

Irena Kossowska, Schulzowskie rysowanie. Artystyczne persyflaże i powinowactwa, s. 309352. [PDF]

Jan Wiktor Sienkiewicz, Gino Severini o polskim malarstwie. Siedemdziesięciolecie wystawy polskich malarzy-żołnierzy w Rzymie w 1944 roku, s. 353368. [PDF]

Nota o Autorach, s. 369370. [PDF]

„Sztuka i Kultura”, tom 1, 2013

Ryszard Mączyński, Od Redakcji, s. 78. [PDF].

Przemysław Waszak, Krucyfiks na Drzewie Życia z dominikańskiego kościoła św. Mikołaja w Toruniu – nowe spojrzenie, s. 936. [PDF]

Joanna Kłysz-Hackbarth, Lustro w funkcji parergonu i jako miejsce refleksji na temat obrazu. Przykład „Zaślubin Arnolfinich” Jana van Eycka, s. 3750. [PDF]

Jacek Tylicki, Johann Aken – zapomniany malarz obszaru bałtyckiego i jego dzieła, s. 51-86. [PDF]

Tomasz Niklas, Graficzny wizerunek św. Eliasza ze zbiorów ojców karmelitów na Piasku w Krakowie, s. 87100. [PDF]

Ryszard Mączyński, Kościół parafialny w Nowym Dworze Mazowieckim – niedocenione dzieło polskiego klasycyzmu, s. 101172. [PDF]

Barbara Dygdała-Kłosińska, Bizantyńskie inspiracje w kaplicy grobowej Radziwiłłów w Antoninie koło Ostrowa Wielkopolskiego, s. 173204. [PDF]

Irena Kossowska, Paradygmat stylu: rzeźba francuska w Warszawie 1935 roku, s. 205238. [PDF]

Jan Wiktor Sienkiewicz, Sztuka polska za granicą. Człowiek i cisza w przestrzeni malarskiej Roberta Bluja, s. 239260. [PDF]

Marta Smolińska, Alien city. Miasto w procesie, s. 261270. [PDF]

Nota o Autorach, s. 271272. [PDF]